Linia de asistenţa este gratuita si unica la nivel european

De zece ani, copii din intreaga tara suna la Telefonul Copilului pentru a cere ajutor. Sunt copii care sufera de tristete, se simt singuri, au probleme sentimentale sau nu inteleg de ce mama si tata au divortat.

Totodata, an de an din 2001 incoace, numarul cazurilor de abuz asupra copiilor, cazuri semnalate la Telefonul Copilului 116 111, a crescut ingrijorator de mult. Doar in ultimii trei ani s-a inregistrat o crestere de peste 98 de procente. Bilantul Asociatiei Telefonul Copilului vrea sa traga un semnal de alarma: au fost necesare in cei zece ani de existenta 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copiilor.

Asociatia Telefonul Copilului ne-a trimis pe adresa redactie un comunicat cu privire la bilantul celor zece ani de activitate in Romania. Conform datelor statistice, “problemele cu care se confrunta copiii din Romania variaza de la nevoia de comunicare cu parinţii – 72% dintre cazuri, tristeţe si singuratate – 38%.

Alti 32% dintre copii marturisesc la 116 111 ca ii doare nespus divorţul parinţilor, iar 19% se confrunta cu probleme sentimentale. Numarul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numarul 116 111 a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani”.

Din 2001 incoace, Asociaţia Telefonul Copilului a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri, totalizand 12 milioane de minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10, maxim 20 de minute. 74,5% dintre copiii care au sunat au revenit cu un alt telefon. Cele mai multe apeluri s-au primit in ultimii zece ani din judetele Iasi, Constanţa, Bacau, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucuresti (Sector 5) si Ilfov, iar un procent mai mare de apeluri vine din mediul rural – 48,72%.

In ceea ce priveste grupele de varsta care apeleaza cel mai des la asistenţa si indrumarea oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului , 32,53% sunt copii de 10 – 12 ani, iar 34,31% sunt copii cu varsta intre 13 si 15 ani. Asociaţia Telefonul Copilului raspunde copiilor şi parinţilor la linia de asistenţa gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata în domeniul protecţiei drepturilor copilului.

V-ar mai putea interesa si:

Autoritatea parinteasca asupra copilului cu parinti necasatoriti

Divort cetateni romani cu domiciliul in strainatate

Divort on-line pt romanii din diaspora

Divort amiabil Bucuresti

Ce drepturi am in casnicie?

Sursa:http://www.informatia-zilei.ro/sm/actualitatea/32-dintre-copiii-care-suna-la-116-111-sunt-afectati-de-divortul-parintilor/

Daca doriti sa solicitati un mediator din echipa noastra o puteti face apeland  unul din numerele de telefon afisate la datele de contact !