Majoritatea angajatilor lucreaza cu tipuri variate de colegi care au interese, sarcini si valori diferite. E normal ca aceste diferente sa genereze, mai devreme sau mai tarziu, conflicte intre angajati. Despre conflicte, gestionarea lor si modalitati de colaborare eficienta cu colegii dificili a explicat mai multe psihoterapeutul Lena Rusti.

Care e cea mai buna modalitate de rezolvare a conflictelor intre colegi?

Cand apar probleme, incearca sa vezi daca poti rezolva lucrurile. Unii oameni sunt nesuferiti, dar pot sa se schimbe. O persoana foarte anxioasa poate fi vazuta ca extrem de aroganta, pentru ca isi pastreaza un spatiu de siguranta si nu vine catre ceilalti, interactioneaza selectiv.

Atunci cand iti comunici nemultumirea, incearca sa nu o faci defensiv (ironic, agresiv, in public), ci prezint-o in termeni de solutii de lucru la care puteti amandoi apela pentru a ajunge la un rezultat pozitiv pentru toti cei implicati.

Cum sa-i spui unui coleg ca te deranjeaza?

Incerca sa meargi pe firul emotiilor sale pentru a intelege mai multe despre el. Nu este o regula, dar uneori lucrurile care ne deranjeaza la celalalt pot spune ceva si despre noi. De exemplu, un coleg competitiv poate intra usor in lupta de putere cu noi daca noi insine suntem competitivi. Sau, cand vrei ca totul sa se intample cum gandesti, va fi greu sa faci fata relatiei cu un coleg care are acelasi mod de a actiona.

Constientizarea propriilor limite interioare ne poate ajuta automat sa ne marim “pragurile de toleranta” in relatiile cu astfel de persoane, ne poate ajuta sa ne ajustam propriile comportamente si sa scadem semnificativ tensiunile interioare.

Din ce in ce mai multi angajati se simt abuzati profesional. Cum ar trebui sa rezolve aceasta problema?

Jocurile de putere dintr-o organizatie nu aduc decat mai mult stres si energie consumata inutil. In multe companii, ca si in societatile opresive, angajatii accepta sa fie abuzati profesional si se amagesc cu faptul ca mai pot barfi pe la colturile birourilor. Pana la urma, in astfel de situatii, nu exista viata si dincolo de job.

Daca exista nemultumiri, ganditi-va la solutii directe si oneste si mergeti catre ele. Daca nu functioneaza, poate e momentul sa orientati catre un alt loc de munca. A cadea in capcana culturii unor organizatii de tip divide et impera va fi extrem de consumator pentru oricine si riscati sa deveniti o marioneta care se bucura din cand in cand de raul altuia, doar pentru a nu avea timp sa se gandeasca la raul si nefericirea personala.

Unui angajat nou ii este mai greu sa relationeze cu colegii, mai ales daca a nimerit intr-o organizatie cu colegi incomozi. Ce sfat aveti pentru cei care nimeresc intr-o astfel de companie?

Sa fie ei insisi si sa-si respecte noii colegi. Sa-si gaseasca locul printre ceilalti si nu impotriva lor. Este indicat sa caute modalitati de cooperare. Poate initial lucrurile par mai grave decat sunt: in unele grupuri fiecare sta in banca lui pentru ca asa a simtit ca e cultura locului. E suficient insa ca o singura persoana sa iasa din tipar pentru ca ceilalti sa se dovedeasca a fi “de gasca”.

Daca nu va fi asa, cel putin noul angajat va sti ca a incercat si a creat sansa de a avea un loc de munca in care sa se simta relaxat, inspirat si in armonie cu cei din jur.

V-ar mai putea interesa si:

Divort rapid cu copil minor

Autoritatea parinteasca asupra copilului cu parinti necasatoriti

Divort la notar fara sa avem un acord

Divort cetateni romani cu domiciliul in strainatate

Divort cetatean strain

Sursa:http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_34815/Cum-sa-te-intelegi-mai-usor-cu-colegii-de-la-locul-de-munca.html#axzz2i8mQDShy

Daca doriti sa solicitati un mediator din echipa noastra o puteti face apeland  unul din numerele de telefon afisate la datele de contact !